MAJLIS IHTIFAL DAERAH, TAEKWONDO ANTARABANGSA, TILAWAH AL QURAN

Assalamualaikum WBT.

Hari ini, 1 Mei 2018 merupakan Hari Pekerja bagi seluruh Rakyat Malaysia. Sungguhpun begitu, pada hari cuti umum ini, dilangsungkan 3 acara mega serentak yang disertai oleh anak-anak SERI TAIPING.













Peringkat tertinggi adalah acara Taekwondo Terbuka Antarabangsa yang diadakan di Taman Melawati KL. Alhamdulillah, tahun ini SERI Taiping menghantar 6 orang murid yang berkelayakan untuk menyertai acara berkenaan. Program dikendali oleh WTF Persekutuan dan disokong oleh WTF Negeri dan Cawangan masing-masing.



Untuk Ihtifal KAFA Daerah, ia dijalankan di SRAR Taman Kaya Taiping. Acara dipertandingkan ialah Syarahan BM (Lelaki), Tilawah Al-Quran (Perempuan) dan Hiwar (Lelaki). Majlis Ihtifal ini diiring oleh Puan Noor Addri Suzzana, Puan Rosnah dan Puan Lizawati selaku guru KAFA.


















Seterusnya, Majlis Tilawah Quran (MTQ) yang dijalankan di Masjid Al Hidayah Asam Kumbang Taiping yang turut disertai oleh 19 wakil dari SERI TAIPING. Acara MTQ ini diiringi oleh Cik Nurul Amelia dan Cik Noor Izzati.

Rata-ratanya dalam 3 program serentak hari ini, kesemuanya membanggakan serta secara tak langsung menaikkan nama SERI TAIPING di peringkat tertinggi. 

Selaku pentadbir yang mengepalai Jabatan Kokurikulum, saya berasa amat bangga dan terharu atas sumbangan yang diberikan oleh semua guru atas komitmen sama ada dari segi kewangan dan masa, tak lupa juga kepada semua ibubapa yang bersungguh-sungguh menyokong semua penglibatan yang dianjurkan oleh sekolah dan pihak luar. Tahniah dan Syabas!

"KOKURIKULUM AKTIFKAN MODAL INSAN"

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE KL DAN PUTRAJAYA

SELAMAT TINGGAL SERI AL UMMAH TAIPING

SAMBUTAN HARI RAYA AIDILFITRI PERINGKAT SEKOLAH