PROGRAM MOTIVASI & KECEMERLANGAN MURID SERTA MAJLIS KEIBUBAPAAN 2018

Assalamualaikum, Salam Sejahtera.

Alhamdulilah segala puji-pujian bagi-Nya, Tuhan sekalian alam. Selawat dan pujian bagi kekasih-Nya, Rasulullah SAW.

Hari ini, perencanaan sekolah dalam usaha memantapkan pembangunan kurikulum dan kokurikulum berjaya dilaksanakan. Hasil dapatan program ini, ibu bapa dan guru dapat berinteraksi secara terus tanpa ada sekatan yang dihadkan.










Program keibubapaan ini direncana bagi merekod, menterjemah, mengupas beberapa isu dalam sektor pendidikan kini, lebih-lebih lagi dalam perekodan format baharu yang dilaksana kerajaan. Fokus utama program adalah melebarluaskan kefahaman ibubapa tentang pelaksanaan PPSR, PBD, PAJSK, dan sebagainya.

Hasilnya, ibu bapa yang hadir didedahkan dengan aspek akademik dan sosial ditambah lagi dengan aspek penilaian dan prestasi. 






Bagi program kecemerlangan dan motivasi murid, sekolah menjemput Encik Sharimi b Sharudin selaku motivator dari unit BSMM K. Kangsar, merangkap ahli gerak kerja aktif Fast Consultancy Sdn. Bhd. Alhamdulillah, murid juga amat seronok dan 'enjoy' dengan aspirasi yang dibawa oleh beliau.

Program serentak ini juga berjaya membentuk AJK Pelaksana dalam kalangan ibubapa bagi sama-sama menggembleng tenaga ke arah memandu modal insan ini ke landasan yang lebih jauh. AJK Pelaksana ini bertindak sebagai mentor dan memeta hala tuju bagi tugasan masing-masing.

Program berjalan dengan lancar dan ditangguhkan tepat jam 11.30 pagi. 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE KL DAN PUTRAJAYA

SELAMAT TINGGAL SERI AL UMMAH TAIPING

SAMBUTAN HARI RAYA AIDILFITRI PERINGKAT SEKOLAH