MAJLIS PELANCARAN DAN PERASMIAN BENGKEL RBT OLEH ROTARY CLUB OF TAIPING

Assalamu'alaikum WBT.


Alhamdulillah, dengan izin-Nya serta inayah-Nya, Bengkel RBT SERI AL UMMAH, Taiping telah berjaya dirasmikan serta dilancarkan oleh Presiden Kelab Rotary Taiping, Hajah Noorul Intan binti Hj. Mohamed Ridzuwan dengan begitu gilang-gemilang.



























Lafaz terima kasih ini juga ditujukan khas kepada Puan Raja Norhajjah bt Raja Ahmad, yang mewakili Badan Keluarga & Kebajikan (BAKA) sekolah serta Encik Muhammad Ikhwan bin Abdullah, Pengerusi BAKA yang menyumbang sebuah kipas siling untuk kegunaan di bengkel.

Jumlah yang disumbangkan oleh Kelab Rotary Taiping adalah sebanyak RM 8,000 meliputi  barangan keperluan murid seperti alatan memasak, pertukangan, elektrik, elektronik, pertanian dan jahitan. Selain itu, kelengkapan persiapan asas seperti cat, meja, kerusi, sinki, rak, gondola dan kabinet dapur juga termasuk dengan kos yang disumbangkan.

Majlis dimulakan tepat jam 10:20 pagi dengan kata alu-aluan daripada pengerusi majlis, Puan Norazlinda bt Hj. Salim serta bacaan doa oleh Encik Amir Akhmal bin Hj. Baharin. Seterusnya ucapan Guru Besar, Tn. Hj. Abdul Hamid bin Ali dan diteruskan dengan ucapan perasmian daripada Puan Hjh. Noorul Intan bt Hj. Mohamed Ridzuwan.

Perasmian dimulakan dengan penyampaian 'mock cheque' berjumlah RM 8,000.00 serta gimik pemotongan riben papan perasmian. Selain itu, Kelab Rotary Taiping juga dengan kerjasama OCBC  Bank menyampaikan sumbangan berbentuk barangan asas kepada semua guru dan kakitangan SERI AL UMMAH, Taiping atas jalinan kemesraan dan kebajikan para pendidik di sini.

Akhirnya, mewakili pentadbiran sekolah, Lembaga Pengelola Sekolah (LPS), Badan Guru dan Staf (BAGUS) serta Jabatan Akademik mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua wakil Kelab Rotary Taiping amnya, dan Puan Hjh. Noorul Intan bt. Hj. Mohamed Ridzuwan khasnya, selaku Presiden kelab tersebut. Tak lupa juga diucapkan kepada Puan Raja Norhajjah bt Raja Ahmad yang banyak menabur bakti demi memenuhi keperluan anak-anak SERI AL UMMAH, Taiping.

Semoga dengan sumbangan ini, akan menyemarakkan lagi usaha para pelajar dalam pembangunan pembelajaran abad ke-21 dalam bidang Reka Bentuk dan Teknologi.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE KL DAN PUTRAJAYA

SELAMAT TINGGAL SERI AL UMMAH TAIPING

HARI BERTEMU WARIS PERTENGAHAN TAHUN